۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۲۱۵۶۶
آیت الله علوی گرگانی:

اربعین زمینه ساز آمادگی نیروهای مهدوی است | مراسم اربعین نماد نفی ظلم است

اربعین زمینه ساز آمادگی نیروهای مهدوی است | مراسم اربعین نماد نفی ظلم است
حضرت آیت الله علوی گرگانی اربعین را زمینه ساز آمادگی نیروهای امام زمان(عج) دانست و بر لزوم سرمایه گذاری همه جانبه برای پیشبرد این حرکت میلیونی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در مرز مهران و مسیر نجف تا کربلا در ایام اربعین اظهار داشت: بنده این مسأله را با علم و اطلاع عرض می کنم که نیروی هوایی ارتش از جمله نیروهای موفق کشور است و برادارن متدین و پاکی در این نیرو مشغول فعالیت هستند.

وی ضمن ابراز خرسندی از خدمات گرانسنگ نیروهای مختلف جهادی کشور در ایام اربعین به زائران امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: جای شکرش باقی است که در بین نیروهای ارتشی و سپاهی افراد باتقوایی داریم که این چنین برای اعتلای دین و مذهب کار می‌کنند؛ الان نیروهای کشوری و لشکری در خدمت زائران و عزاردارن امام حسین(ع) در ایام اربعین هستند و چه به نام و چه بدون نام برای امام حسین(ع) کار می‌کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اربعین را یکی از ابزارهای امتحان الهی نسبت به انسان ها دانست و گفت: همواره یک سلسله مسائل آزمایشی از سوی خداوند متعال برای ما اجرا می‌شود، چراکه از نص آیه قرآن برمی آید که ما آزاد و رها نیستیم و حتما باید امتحان و آزمایش بشویم و بدون امتحان خداوند به کسی اجر و مزدی نمی دهد.

وی افزود: در امور دینی و مذهبی هم همین طور است به همین جهت صحنه های اربعینی صحنه های امتحانی است که چگونه عمل می کنیم، البته ایرانی ها جدا صحنه اربعین را پیش بردند و ما انتظار داریم هرچه بیشتر از قبل کار پیش برود چراکه ما اربعین را راه موفقیت انصار و اعوان امام زمان(عج) می دانیم و امیدواریم مسیر ظهور حضرت از همین اربعین امام حسین(ع) صورت گیرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اساس حرکت امام حسین(ع) را زمینه سازی برای ظهور منجی دانست و گفت: روایات می‌گوید اساس مسأله امام حسین(ع) و کار برای ایشان باید منتهی به وجود مقدس صاحب الزمان(عج) ‌شود به همین جهت هرچه بتوانیم در اربعین سرمایه گذاری کنیم ارزش دارد.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز این حرکت اثر و نمود زیادی دارد و شما می بینید که حضور میلیونی مردم در این ایام موجب شده تا جهانیان انگشت حیرت به دهان بگذارند چراکه حضور این جمعیت آن هم نه برای تفریح و سرگرمی بلکه برای نفی ظلم و ستم، شوخی نیست و جمع کردن این تعداد انسان به دست یک فرد عادی در دنیا هرگز ممکن نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان با بیان این که اربعین بهترین عامل برای همراهی امام زمان(عج) شمرده می‌شود، یادآور شد: امیدواریم این حرکت سال به سال پر رونق تر برگزار شود و گزارشات شیرین تر و دلنشین تری از این حرکت به گوش جهانیان برسد و روزی را داشته باشیم که یاران امام زمان(عج) در این مسیر آماده سازی شوند./1330/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
ارسال نظرات